HomeSukanE-sukanIglobsys Technology beli Mason Games AS$1 juta, majukan permainan blockchain

Iglobsys Technology beli Mason Games AS$1 juta, majukan permainan blockchain

KUALA LUMPUR: Mason Games Sdn. Bhd., studio pemaju permainan mudah alih hari ini mengumumkan dibeli oleh Iglobsys Technology Sdn. Bhd. dengan nilai AS$1 juta. Pembelian yang berlaku setahun selepas penubuhan Mason Games pada Julai 2021 adalah bagi menyokong pertumbuhannya dalam pelbagai bidang termasuk membangunkan projek permainan blockchain pertamanya. Ia juga merancang membuka pejabat pembangunan permainan di Ho Chi Minh City, Vietnam pada suku keempat 2022.

Daryl Lau, CEO dan Pengasas syarikat Mason Games berkata, mereka sangat teruja memulakan perjalanan dengan Iglobsys, sebuah rakan strategik yang akan membantu memecut pertumbuhan pasukan mereka yang baru berkembang.

“Iglobsys mempunyai pengalaman yang luas dalam teknologi dan jaringan perniagaan yang besar di seluruh Asia yang bermanfaat ketika kami berusaha meluaskan tapak pasaran dalam permainan mudah alih khususnya di Asia Tenggara. Kami berterima kasih dengan kepercayaan mereka terhadap kami,” katanya.

Daryl (kiri) dan Jackie

Sementara itu, Jackie Chong, Pengarah di Iglobsys Technology berkata, mereka gembira mempunyai Mason Games sebagai rakan yang dihargai.

“Kami yakin Mason Games adalah peluang keemasan kami untuk memasuki bidang perniagaan yang berhadapan terus dengan pengguna, khususnya dengan potensi mereka mengumpulkan pangkalan data pengguna yang luas dalam tempoh yang singkat dengan permainan mereka yang mengasyikkan,” katanya.

Seterusnya, Mason Games akan membangunkan projek permainan yang lebih mencabar, khususnya permainan santai dan strategi bagi kedua-dua Android dan iOS. Tumpuan baru ini memerlukan pelaburan bakat tambahan bagi mengukuhkan keupayaan teknikal pasukan kerana genre permainan rumit yang baharu memerlukan ujian dan tempoh pembangunan yang panjang sebelum sedia untuk dilancarkan.

“Kami berharap suatu hari nanti dapat membantu studio permainan lain menjalankan pembangunan permainan yang lebih rumit yang memberi pengalaman permainan yang menyeronokkan dan mengasyikkan bagi semua orang,” jelas Daryl.

Author

Pilihan Editor