HomeBeritaAliran trafik di lebuh raya utama perlahan

Aliran trafik di lebuh raya utama perlahan

 

KUALA LUMPUR: Aliran trafik di beberapa lebuh raya utama perlahan susulan pertambahan kenderaan di jalan raya berikutan cuti panjang sempena perayaan Deepavali.

Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menerusi maklumat terkini trafik di laman Twitter memaklumkan kenderaan bergerak perlahan di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dari arah timur (Kuantan) sebelum memasuki Plaza Tol Gombak dan dari Lentang ke Plaza Tol Bentong.

Aliran trafik turut dilaporkan perlahan arah barat dari Hentian Gombak ke Plaza Tol Gombak dan ke Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2), selain perlahan arah selatan dari Plaza Tol Sungai Besi ke Bangi, Seremban ke Senawang, Senawang ke Pedas Linggi dan dari Kempas ke Pasir Gudang.

Sementara itu, di arah utara, kenderaan bergerak perlahan dari Pasir Gudang ke Dato’ Onn, Senai ke Kulai, Pedas Linggi ke Port Dickson dan selepas Plaza Tol Sungai Besi ke ibu kota.

Selain itu, arah selatan dari Juru Autocity ke Plaza Tol Juru, Bukit Tambun ke Jawi dan dari Terowong Menora ke Ipoh Utara manakala arah utara dari Hentian Rehat dan Rawat (R&R Sungai Buloh) ke Hospital Sungai Buloh dan sebelum keluar Plaza Tol Rawang Selatan.

“Peningkatan kenderaan di atas jalan raya sejak petang tadi dijangka terus berlarutan menjelang tengah malam,” kata jurucakap LLM ketika dihubungi Bernama.

Semalam, PLUS Malaysia Berhad (PLUS) dalam kenyataan memaklumkan 1.9 juta kenderaan dijangka akan menggunakan semua rangkaian lebuh raya kendaliannya sempena Deepavali dan cuti tambahan persekolahan bermula hari ini hingga 26 Oktober ini. – BERNAMA

Authors

Pilihan Editor