HomeSukanCristiano Ronaldo pindah ke Chelsea Januari ini?

Cristiano Ronaldo pindah ke Chelsea Januari ini?

BINTANG sensasi Manchester United, Cristiano Ronaldo dikaitkan berhijrah ke pasukan berpengkalan di London, Chelsea pada jendela perpindahan pemain yang akan dibuka pada bulan Januari depan.

Pada musim perpindahan panas lalu, dilaporkan Chelsea menghubungi wakil pemain itu bagi membawa bekas pemain Real Madrid itu oleh pemilik baharu kelab, Todd Boehly namun tidak mendapat persetujuan bekas pengurus, Thomas Tuchel.

Terdahulu, Ronaldo kelihatan meninggalkan padang sebelum perlawanan berakhir pada aksi menentang Tottenham Hotspurs pada Rabu lalu setelah enggan dimasukkan sebagai pemain gantian.

Masa depan Ronaldo di Old Trafford kembali menjadi teka-teki di kalangan peminat setelah dikaitkan perpindahan keluar dan United sedia melepaskan pemain berusia 37 tahun itu apabila pintu perpindahan pemain dibuka semula Januari ini.

Ronaldo tidak disenaraikan dalam skuad ketika United berhadapan Chelsea dan jurulatih mengarahkan pemain tersebut untuk turun berlatih sendirian di padang latihan Carrington.

Graham Potter yang kini mengendalikan pasukan Chelsea menggantikan Tuchel dijangka akan membuka laluan buat Boehly untuk membawa Ronaldo menyertai pasukan Chelsea pada Januari ini.

Adakah perpisahan Ronaldo dengan pasukan Manchester United yang menaikkan namanya pada era Alex Ferguson merupakan langkah terbaik buat pemenang Ballon d’Or sebelum menggantung but?

Author

Pilihan Editor