HomeTeknologiAkaun Threads tak boleh dipadam tanpa hilangkan akaun Instagram

Akaun Threads tak boleh dipadam tanpa hilangkan akaun Instagram

 

ANDA mungkin sudah tahu tentang Threads sekarang; dan kemungkinan besar anda sudah pun berada di platform media sosial baharu itu. Dilancarkan hanya awal minggu ini oleh Instagram, ia sudah mempunyai hampir 100 juta pengguna.

Walau bagaimanapun, sebilangan besar orang yang mendaftar hanya untuk melihat apakah ia tetapi memutuskan untuk tidak kekal lama kini mendapati bahawa mereka tidak boleh memadamkan akaun Threads mereka begitu sahaja.

Ternyata untuk memadam akaun Threads anda, anda juga perlu memadam profil Instagram anda juga. Menurut Dasar Privasi Tambahan Threads, Threads ialah ‘perkhidmatan yang disediakan oleh Instagram dan merupakan sebahagian daripada platform Instagram.

Oleh itu, pengguna Instagram boleh dengan mudah membuat profil Threads sebagai sebahagian daripada akaun Instagram mereka, tetapi kerana ia terikat dengan Instagram mereka, anda tidak akan dapat memadamkannya dengan sendirinya.

Tidak perlu dikatakan lagi, pengguna sememangnya tidak berpuas hati dengan hal ini, dan melihatnya sebagai cara untuk mengunci pengguna ke platform baharu tanpa pilihan.

Meta berkata akan melihat isu itu, dengan bos Instagram, Adam Mosseri memberi maklum balas di Threads dengan berkata:

“Saya mendapat beberapa soalan tentang memadamkan akaun anda. Sebagai penjelasan, anda boleh menyahaktifkan akaun Threads anda, yang akan menyembunyikan profil dan kandungan Threads anda, anda boleh menetapkan profil anda kepada peribadi, dan anda boleh memadamkan siaran benang individu – semuanya tanpa memadamkan akaun Instagram anda.

“Threads dikuasakan oleh Instagram, jadi sekarang ini hanya satu akaun, tetapi kami sedang mencari cara untuk memadamkan akaun Threads anda secara berasingan.”

Malangnya, Mosseri belum mengesahkan bila mereka akan membenarkan pengguna memadamkan akaun Threads mereka secara berasingan, tetapi jika anda entah bagaimana tidak berminat dengan Threads, tidak lama lagi akan ada cara untuk menyingkirkannya tanpa perlu memadamkan Instagram anda juga. – SoyaCincau

Author

Pilihan Editor