HomeBeritaPenganjur memohon maaf atas pelancaran seragam Olimpik Malaysia

Penganjur memohon maaf atas pelancaran seragam Olimpik Malaysia

KUALA LUMPUR, 27 Jun — Penganjur sambutan Hari Olimpik Sedunia 2024 di sebuah pusat membeli-belah di sini pada Ahad, MY Creative Moments, mengakui terdapat pelancaran yang janggal dalam seragam rasmi kontinjen negara ke Sukan Olimpik 2024 di Paris.

Pengarah urusan MY Creative Moments, Wong Kang Woon, memohon maaf dalam satu kenyataan hari ini kepada Majlis Olimpik Malaysia (OCM), Kementerian Belia dan Sukan (KBS) serta peminat sukan negara atas sebarang kekhilafan yang timbul pada majlis pelancaran tersebut.

pelancaran
Sumber foto: Instagram OCM

“Kami mengakui kekurangan kami dan bertanggungjawab atas sebarang kelemahan dalam pengurusan dan penganjuran acara serta (menarik) komen daripada peminat dan netizen yang menjejaskan imej keseluruhan OCM. Kami mengucapkan semoga berjaya kepada OCM dan kontinjen Malaysia,” katanya.

Selepas pelancaran tersebut, peminat sukan di media sosial meluahkan rasa tidak puas hati dengan reka bentuk yang dianggap lucu dan “mundur serta tidak menginspirasi” berbanding dengan seragam rasmi kontinjen negara yang terdahulu.

Malah, netizen dalam komen sindiran di media sosial berkata penggunaan “manekin statik” yang “menggelikan hati” (dan bukan model/atlet sebenar) untuk memperagakan seragam rasmi baharu seperti kemeja berkolar, T-shirt, dan jaket pada pelancaran Hari Olimpik Sedunia 2024, adalah “spastik”.

Sukan Olimpik Paris akan berlangsung dari 26 Julai hingga 11 Ogos.

Author

Pilihan Editor