HomeBeritaPRK Sungai Bakap: Kerajaan boleh mengumumkan peruntukan pada bila-bila masa - Ahmad...

PRK Sungai Bakap: Kerajaan boleh mengumumkan peruntukan pada bila-bila masa – Ahmad Maslan

PUTRAJAYA: Datuk Seri Ahmad Maslan mempertahankan kenyataannya mengenai pengumuman peruntukan untuk Pilihan Raya Kecil di Sungai Bakap dengan mengatakan bahawa komen beliau adalah ‘Berdasarkan keputusan mahkamah’.

Ahli Majlis Tertinggi Umno itu mencabar kumpulan reformasi pilihan raya Bersih, yang telah mengkritik kenyataannya, untuk membawa perkara itu ke mahkamah.

“Saya mengikuti keputusan mahkamah. Bukankah Bersih berkenaan menegakkan undang-undang?” – Kata beliau.

“Saya mencabar Bersih untuk menyemak dan mencabar kes mahkamah itu,” katanya ketika bertemu dengan media selepas ceramah perpaduan yang diadakan di Taman Sungai Duri di Kampung Sungai Duri di sini pada hari Rabu (26 Jun).

Dalam satu kenyataan, Bersih berkata dakwaan Ahmad hanya akan meneruskan amalan tidak beretika.

Barisan Nasional

Persatuan NGO tersebut berkata bahawa penyalahgunaan dana dan jentera kerajaan adalah bertentangan dengan prinsip proses pilihan raya yang bersih dan adil.

Kenyataan tersebut menerangkan bahawa Ia bertentangan dengan seruan Perdana Menteri agar Kabinet mematuhi undang-undang sepanjang tempoh pilihan raya kecil Sungai Bakap.

Pada 24 Jun, dilaporkan bahawa Ahmad telah berkata dalam satu ceramah bahawa mengumumkan peruntukan atau menganjurkan program bukan satu kesalahan.

Author

Pilihan Editor