HomeGlobalWanita cedera diserang helang dan ular dari langit

Wanita cedera diserang helang dan ular dari langit

SEORANG wanita Texas diserang oleh ular dan helang pada masa yang sama selepas burung itu secara tidak sengaja menjatuhkan ular yang ditangkapnya ke atas badan wanita itu.

Peggy Jones, 64, sedang memotong rumput di halaman rumahnya bulan lalu apabila seekor helang yang terbang di atas terlepas seekor ular ke atasnya sebelum melayang ke bawah untuk cuba menuntut semula makanannya.

Ular itu melilit lengannya dan mula menyerang mukanya ketika burung itu membenamkan cakarnya ke dalam lengannya.

Kejadian yang mengerikan itu menyebabkan dia mengalami luka dan lebam di lengan dan mukanya.

Insiden pelik itu berlaku pada 25 Julai di bandar Silsbee, Texas, berhampiran sempadan Louisiana.

Ia bermula selepas seekor ular tiba-tiba jatuh dari langit dan mendarat di atasnya. Sebelum dia dapat membuangnya, helang mula menyerangnya.

“Ketika saya cuba menghulurkan lengan saya dan membuang ular itu, ia melilit lengan saya,” katanya kepada CBS News, rakan kongsi BBC AS.

“Ular itu menyerang di muka saya, ia terkena cermin mata saya beberapa kali… Saya menghayun dan menghayun, dia menyerang dan menyerang.”

Wanita itu menyedari ular pasti dijatuhkan oleh seekor burung yang terbang lalu, kerana dia tidak berdiri di bawah pokok ketika ia berlaku. Sangkaannya disahkan apabila helang itu turun dan menyertai pergelutan itu.

“Kemudian burung helang muncul sepantas ular itu muncul,” kata Peggy.

“Helang itu menangkap ular yang melilit lengan saya dan menariknya seperti dia akan membawanya pergi. Dan apabila dia melakukannya, ia menghayunkan tangan saya ke atas. Burung helang itu menarik lengan saya dan ular itu bersamanya.”

Burung helang itu bergelut untuk menarik ular itu dari badan Peggy, mencengkamnya dengan cakar berulang kali ketika ia cuba merampas kembali makanannya.

Akhirnya ular itu dapat ditarik dari lengannya, sebelum suaminya yang terkejut dengan kejadian itu membawa Peggy ke hospital.

“Terdapat luka tusukan, luka, melecet, calar dan lebam teruk,” katanya sambil menambah bahawa serangan ular itu ke mukanya menyebabkan cermin matanya rosak.

Peggy menyifatkan serangan itu sebagai trauma yang teruk, sambil menambah bahawa dia menyangka dia akan mati dan mengalami masalah tidur sejak ia berlaku.

Dia memberitahu CBS bahawa tinggal di luar bandar Texas, dia sudah biasa dengan hidupan liar.

“Saya sebenarnya pernah lihat helang menyambar ular. Ituh cara mereka membunuh mangsa mereka,” katanya.

Tetapi sekarang, katanya, ia menjadi sesuatu yang dia akan sentiasa ingati.

Author

Pilihan Editor