HomeSukanBrazil gugurkan Antony selepas tuduhan serangan fizikal

Brazil gugurkan Antony selepas tuduhan serangan fizikal

BRAZIL menggugurkan pemain sayap Manchester United, Antony berikutan tuduhan serangan fizikal oleh bekas teman wanitanya.

Persekutuan Bola Sepak Brazil berkata, pemain berusia 23 tahun itu telah digugurkan dari skuad selepas “fakta diketahui umum” dan “perlu disiasat”.

Saluran berita Brazil UOL menerbitkan tuduhan yang dibuat oleh bekas teman wanita Antony pada Isnin.

Polis di Sao Paulo dan Greater Manchester sedang menyiasat tuntutan, yang dinafikan oleh pemain.

“Saya dengan tenang menyatakan bahawa tuduhan itu palsu dan bukti yang telah dihasilkan dan bukti lain yang akan dihasilkan menunjukkan bahawa saya tidak bersalah atas tuduhan yang dibuat,” kata Antony di media sosial.

“Saya percaya bahawa siasatan polis yang berterusan akan menunjukkan kebenaran bahawa tidak bersalah saya.”

Antony dituduh menyerang bekas teman wanitanya, Gabriela Cavallin dengan menghantuk kepala di bilik hotel Manchester pada 15 Januari, menyebabkan luka di kepala yang memerlukan rawatan doktor.

Dia juga mendakwa ditumbuk di dada, menyebabkan kerosakan pada implan payudara silikon, yang memerlukan pembedahan pembetulan.

Antony menambah dalam kenyataannya pada Isnin bahawa hubungannya dengan bekas teman wanitanya “bergelora”, tetapi menegaskan dia “tidak pernah melakukan sebarang kekasaran fizikal”.

Dia juga mengeluarkan kenyataan pada bulan Jun mengatakan bahawa dia telah dituduh secara palsu melakukan keganasan rumah tangga oleh bekas teman wanitanya.

Polis Greater Manchester (GMP) berkata, ia “menyedari tuduhan yang dibuat dan siasatan terus berlangsung untuk mengenal pasti kedudukan sebenar laporan ini”.

Ia menambah: “Kami tidak akan mengulas lagi pada masa ini.”

Manchester United berkata, mereka tidak dapat memberi sebarang komen mengenai perkara itu buat masa ini apabila dihubungi oleh BBC Sport.

Skuad Brazil menggantikan Antony dengan penyerang Arsenal, Gabriel Jesus untuk kelayakan Piala Dunia yang akan datang menentang Bolivia dan Peru.

Author

Pilihan Editor