HomeBeritaKerajaan Pulau Pinang nafi jambatan kedua retak

Kerajaan Pulau Pinang nafi jambatan kedua retak

CYBERJAYA: Kerajaan negeri Pulau Pinang menafikan dakwaan berlaku keretakan di Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah dekat sini seperti ditularkan pengguna media sosial sejak pagi ini.

Exco Infrastruktur, Pengangkutan dan Pembangunan Digital negeri, Zairil Khir Johari berkata, pihaknya sudah membuat semakan bersama Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) dan mendapati insiden keretakan jambatan seperti dipaparkan video terbabit berlaku di luar negara pada 2014.

“Sedang tular di kumpulan WhatsApp berkaitan penyebaran video kononnya Jambatan Pulau Pinang retak seperti dalam video.

“Hasil semakan mendapati ia adalah video lama dan insiden itu berlaku di luar negara sekitar tahun 2014,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Zairil turut menggesa penyebaran video memaparkan berita palsu dan tidak sahih sedemikian dihentikan supaya tidak menimbulkan ketakutan kepada masyarakat umum.

Terdahulu, video tular berdurasi 28 saat memaparkan sebuah jambatan yang didakwa Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah yang popular dikenali sebagai Jambatan Kedua Pulau Pinang retak bersama mesej memberi amaran kepada pengguna supaya berhati-hati.

Author

Pilihan Editor