HomeGlobalZionis putuskan komunikasi, elak dunia tahu lebih ramai nyawa terkorban di Gaza

Zionis putuskan komunikasi, elak dunia tahu lebih ramai nyawa terkorban di Gaza

PERGERAKAN Perjuangan Islam Palestin (Hamas) mendakwa, rejim pengganas Israel telah memutuskan komunikasi Semenanjung Gaza dengan pihak luar, sambil memperhebatkan serangannya terhadap wilayah itu.

Hamas berkata, Israel juga sedang bersiap sedia untuk melakukan lebih banyak pembunuhan beramai-ramai  yang jauh dari mata dunia.

“Memutuskan komunikasi dan internet, serta meningkatkan pengeboman melalui darat, laut dan udara.

“Ia memberi amaran tentang niat mereka untuk melakukan lebih banyak pembunuhan beramai-ramai jauh dari mata akhbar dan dunia,“ katanya dalam kenyataan pada Jumaat.

Lapor Press TV, angka kematian di Gaza sejak permulaan serangan rejim Zionis setakat ini mencecah lebih 7,400 orang dengan lebih 20,500 lagi cedera.

Amerika Syarikat (AS) dan beberapa negara Barat lain merupakan sekutu Israel yang telah menghalalkan pertumpahan darah tidak terkawal di Semenanjung Gaza, serta memberi alasan serangan itu sebagai mempertahankan diri.

Namun, Hamas menegaskan bahawa rakyat Palestin tidak akan gentar dengan dasar tersebut.

“Israel, Washington dan ibu negara Barat yang menyokongnya bertanggungjawab sepenuhnya atas siri pembunuhan beramai-ramai yang kejam itu.

“Serangan mereka tidak akan menghentikan revolusi dan perjuangan kami sehingga mereka menghentikan pencerobohan biadab ini, mengalahkan pendudukan di tanah kami dan tapak suci kami.

“… dan menggunakan hak kami untuk kebebasan dengan menubuhkan negara Palestin dan Baitulmaqdis sebagai ibu negara,” tegasnya.

Author

Pilihan Editor