HomeGlobalBriged Al-Qassam musnahkan 25 kenderaan tentera Israel dalam 48 jam lepas

Briged Al-Qassam musnahkan 25 kenderaan tentera Israel dalam 48 jam lepas

BANDAR GAZA, Palestin: Sayap tentera kumpulan Hamas berkata pada Sabtu bahawa pejuangnya telah memusnahkan 25 kenderaan tentera Israel dalam tempoh 48 jam terakhir di Genting Gaza.

Jurucakap Briged Al-Qassam, Abu Obeida berkata dalam mesej yang dirakamkan bahawa sejak permulaan operasi darat Israel di Gaza pada 27 Oktober, pejuang “memusnahkan lebih 160 kenderaan tentera Israel sama ada secara keseluruhan atau sebahagian” termasuk 25 dalam tempoh 48 jam yang lalu.

Abu Obeida menyatakan bahawa pertempuran antara pejuang Palestin dan tentera Israel adalah tidak simetri, tetapi masih menakutkan tentera Israel, yang menyifatkan ia sebagai tentera terkuat di rantau ini.

“Pejuang kami keluar dari tanah ke atas, dan dari bawah runtuhan untuk memusnahkan kenderaan berperisai dan kereta kebal,” katanya.

Briged Al-Qassam kemudian mengeluarkan video yang menunjukkan pejuang memusnahkan beberapa kereta kebal Israel di Gaza Utara.

Israel telah melancarkan serangan udara dan darat tanpa henti ke atas Genting Gaza — termasuk hospital, kediaman, dan rumah ibadat — sejak serangan rentas sempadan oleh kumpulan pejuang Palestin Hamas pada 7 Oktober.

Sekurang-kurangnya 11,078 rakyat Palestin telah terbunuh, termasuk 4,506 kanak-kanak dan 3,027 wanita.

Angka kematian Israel hampir 1,200, menurut angka rasmi. – Anadolu

Author

Pilihan Editor