HomeHiburan'Kami dah rujuk secara rasmi'- Diana Danielle

‘Kami dah rujuk secara rasmi’- Diana Danielle

PELAKON, Diana Danielle mengakui belum mendaftarkan pengesahan rujuk dengan suaminya, Farid Kamil di mahkamah sejak 31 Ogos lalu.

Menurut Diana atau Diana Danielle Danny Beeson, 32, perkara itu tidak akan mengubah apa-apa tentang hubungannya dengan Farid yang sudah kembali menjalani kehidupan suami isteri.

So what’s the point? Perkara itu tidak penting sebab kami sudah secara rasmi rujuk.”

“Kami sudah rujuk secara rasmi dan tukar di atas kertas pun tidak mengubah apa-apa pun.

“Bukannya kami tak mahu failkan di mahkamah tetapi perkara itu proses lain untuk tukar semuanya secara rasmi sahaja,” katanya seperti dilapor HibGlam.

Malah, maklum pelakon Imaginur itu, dia belum bersedia untuk hadir ke mahkamah dalam tempoh terdekat.

“Nanti kalau sudah bersedia, kami akan lakukan. Lainlah kalau sebelum ini saya cakap tak pernah jadi (rujuk), maka akan berlaku konflik di situ.

“Semua orang pun sudah tahu kami telah rujuk malah secara hukum Islam, kami tak melanggar apa-apa. Cuma secara undang-undang sahaja belum.

“Cuma sekarang ini, mahkamah lagi ke, sekejap ya,” luahnya.

Terdahulu, peguam syarie yang mewakili Diana untuk kes perceraian sebelum ini, Datuk Akberdin Abdul Kader memberitahu Farid dan Diana tetap perlu ke Mahkamah Syariah untuk mengesahkan proses rujuk semula itu.

“Kalau sudah rujuk, mereka tetap perlu ke mahkamah syariah untuk disahkan dan barulah sijil rujuk akan dikeluarkan.

“Jika tidak ke Mahkamah Syariah, pihak berkuasa tidak iktiraf rujuk pasangan itu,” jelasnya.

Sebelum ini, pasangan itu mengejutkan ramai pihak apabila sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari, Selangor pada 10 Ogos lalu.

Bagaimanapun, pasangan tersebut mengumumkan rujuk semula pada 31 Ogos lalu.

Hasil perkahwinan, Farid dan Diana mendirikan rumah tangga pada 3 November 2012 dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Muhammad, 10, dan Nur Aurora, 8.

Author

Pilihan Editor