HomeHiburan'Tak ada akal ke?' - Ika Nabila tegur individu 'selfish' guna kemudahan...

‘Tak ada akal ke?’ – Ika Nabila tegur individu ‘selfish’ guna kemudahan lif

PELAKON, Ika Nabila meluahkan rasa kecewa dengan sikap segelintir individu yang mementingkan diri sendiri sewaktu menggunakan kemudahan lif.

Ika atau Nabila Abdul Rahim, 34, berkata, kemudahan lif sepatutnya diberi keutamaan kepada golongan yang lebih memerlukan seperti warga emas serta ibu hamil.

It is your choice to choose nak gunakan kemudahan escalator or the elevator but please be considerate.

“Bila nampak wanita hamil, warga tua with wheelchair especially, ibu bapa dengan anak kecil yang menggunakan stroller buatlah pilihan yang bijak,” katanya dalam sebuah hantaran di Instagram.

Foto: IG Ika Nabila

Sudah berkali-kali berdepan isu sama mendorong pelakon drama Kau Dan Aku itu bersuara mengenai situasi tersebut

“Bila I ingat balik brother tadi gelak-gelak tengok orang tengah beratur tunggu lift sebab dia cepat-cepat masuk lift obviously dia sihat walafiat dan boleh je jalan ke escalator memang buat aku panas hati.

I dah banyak kali jumpa orang selfish macam ni selamba penuhkan lift dan biar orang tua dengan wheelchair, parents dengan strollers, ibu hamil tunggu lama depan lift macam ni tapi kali ni memang marah betul sebab si bahalol tu gelak-gelak siap perli orang yang menunggu.

“Itu memang tahap tak ada akal. Brother baju merah usia 40an yang memerli saya di SOGO KL tadi awak sepatutnya belajar pendidikan sivik di sekolah atau tak pernah ke sekolah?

“Malu la tengok tua bangka tak ada akal, buta perut macam tu. Eh bencinya aku dekat orang selfish bongok macam ni,” selarnya.

Author

Pilihan Editor