HomeBeritaPolitikPemuda Bersatu tuding Suara Keadilan punca kontroversi terhadap Muhyiddin

Pemuda Bersatu tuding Suara Keadilan punca kontroversi terhadap Muhyiddin

Kuala Lumpur: Pemuda Bersatu hari ini menuding jari kepada Suara Keadilan, lidah rasmi PKR, sebagai dalang yang menyebabkan Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi sasaran kritikan dan kemarahan orang ramai.

Ketuanya, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal, mendakwa bahawa Suara Keadilan telah beberapa kali mencetuskan ketegangan melalui laporan-laporan yang mengelirukan dan memfitnah.

“Ketegangan ini bukan disebabkan oleh kami (Bersatu). Ia berpunca daripada Suara Keadilan, portal yang telah menghasut dan memfitnah Muhyiddin Yassin serta Perikatan Nasional (PN),” katanya kepada pihak media selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur.

Terdahulu, Wan Ahmad Fayhsal yang juga merupakan Ahli Parlimen Machang membuat laporan polis berkaitan klip ucapan Muhyiddin sewaktu berkempen di Nenggiri baru-baru ini. Menurutnya, rakaman video tersebut disunting dengan tujuan untuk memburukkan imej pemimpin PN itu, termasuk mengaitkannya dengan isu-isu sensitif melibatkan raja Melayu, agama, dan bangsa (3R).

“Ini bukan kali pertama perkara seperti ini berlaku, sudah banyak kali,” tegas Wan Ahmad Fayhsal.

Beliau turut menegaskan bahawa Muhyiddin dalam ucapannya hanya menyatakan fakta, iaitu bahawa Pengerusi PN tersebut mendapat sokongan daripada 115 ahli parlimen yang melayakkannya menjadi Perdana Menteri ke-10.

Laporan ini mencetuskan kebimbangan dalam kalangan penyokong Bersatu, yang menuntut agar tindakan tegas diambil terhadap pihak yang menyebarkan maklumat yang disifatkan sebagai tidak benar dan berniat jahat.

Author

Pilihan Editor