HomeSukanPutra Abdullah bawa 'game' sendiri hadapi lawan Muay Thai

Putra Abdullah bawa ‘game’ sendiri hadapi lawan Muay Thai

PETALING JAYA: Bukan mudah menumbangkan lawan jika tidak melengkapkan diri dengan strategi dan teknik serangan atau mempertahankan diri dengan baik di arena gelanggang.

Justeru, harapan terbaik Muay Thai negara bagi kategori bawah 57kg, Putra Abdullah Mahmoud, perlu sentiasa mempersiapkan diri dan bersedia menghadapi lawannya, menggunakan keupayaan akal fikiran, tenang dan teknik tersendiri.

“Kalau kita lawan dengan orang luar ni, stail mereka suka laju. Jadi kalau saya ikut, saya akan penat.

“Jadi, saya bawa permainan saya sendiri bagi mengaburi pihak lawan,” katanya yang berminat dengan sukan aksi itu sejak kecil.

Petinju Jordan Top Team itu berkata kepada MEDIA VARIASI ketika ditemui di Kejohanan Muay Thai Remaja Dunia anjuran Persekutuan Muay Thai Antarabangsa (IFMA) di Pusat Konvensyen Sunway Pyramid, di sini.

Putra Abdullah mara ke separuh akhir bagi kategori bawah 57kg, meneruskan aksi di pentas kebangsaan mewakili negara bertemu pihak lawan dari Team IFMA 1, esok.

Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Baru Ampang berusia 17 tahun itu bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini tetap tidak lupa untuk membahagikan masa antara akademik dan latihan tinju.

“Saya akan berlatih dua kali sehari, selama tiga jam setiap sesi.

“Jika ada kejohanan besar, saya akan maklum seminggu dua lebih awal,” kata pemuda berketinggian 174cm, yang lebih mahir dengan teknik lutut terbang

Author

Pilihan Editor