HomeSukanMasa Harry Maguire di United sudah tamat?

Masa Harry Maguire di United sudah tamat?

Oleh: WAHYUDIN AL-BALINGI

LEGENDA Liverpool Jamie Carragher mengkritik persembahan Harry Maguire. Dia berkata bek tengah itu sudah kehabisan waktu di Manchester United untuk selamatkan kariernya.

Nasib Harry Maguire juga bagai telur di hujung tanduk. Maguire bagaikan terpinggir di Manchester United dan beraksi buruk bersama pasukan kebangsaan England.

Ramai peminat telah mengkritik Harry Maguire. Jika dinilai, kesilapan demi kesilapan tidak dapat diperbetulkan oleh bek tengah berusia 29 tahun itu.

Maguire sering melakukan terjahan berbahaya di kawasan penalti dan lewat menutup ruang lawan. Peminat pasukan kebangsaan England juga telah meluahkan rungutan mereka, meminta Maguire tidak dibawa ke Piala Dunia 2022.

“Adakah Maguire masih mempunyai keinginan yang sama untuk bermain di peringkat tertinggi? Dia lebih seperti arnab yang terkejut daripada bek tengah yang berwibawa.

“Tahun lalu saya menulis, dia terpaksa bertarung di Manchester United dari awal untuk menyelamatkan kariernya. Saya rasa, sekarang sudah terlambat,” tulisnya dalam ruangan Daily Telegraph.

Tambah Jamie Carragher, walaupun kini Harry Maguire dihujani kritikan di sana sini, hanya dirinya sendiri yang mampu bangkit semula.

“Saya berasa kasihan kepadanya, tetapi melihat dua perlawanan Maguire bersama pasukan kebangsaan England, saya fikir adalah sah dia dikritik. Simpati tidak akan dapat mengembalikannya kepada prestasi terbaiknya,” ujarnya.

Harry Maguire turut diketepikan Manchester United awal musim ini. Dia terpaksa melepaskan posisi pertahanan tengah untuk diisi oleh Raphael Varane dan Lisandro Martinez.

Author

Pilihan Editor