HomeBeritaPenduduk Desa Serdang luah isu kesesakan, jalan rosak tiada perhatian

Penduduk Desa Serdang luah isu kesesakan, jalan rosak tiada perhatian

SERI SERDANG: Keluhan demi keluhan diungkap warga Puchong atas masalah yang dialami mereka.

Menurut penduduk yang hanya ingin kenali sebagai Salmah, 69, pihak pentadbir sewajarnya cakna akan isu kesesakan lalu lintas yang turut berlaku di Desa Serdang.

Menurutnya yang sudah menetap di kawasan itu sejak tahun 1995, isu kesesakan lalu lintas atas faktor jalan raya yang sempit nyata mengakibatkan penduduk setempat terjejas teruk lebih-lebih lagi ketika menjelang waktu puncak.

Salmah turut berkongsi tentang nasib yang menimpa penduduk Flat Desa Serdang.

Menurutnya, rata-rata penduduk flat terbabit yang terdiri daripada golongan B40 dan asnaf seringkali diabaikan oleh pihak atasan.

Salmah berkata demikian susulan masalah jalan rosak dan berlubang yang tercetus akibat lori treler seringkali melalui kawasan penempatan itu.

Katanya, penduduk sekitar Flat Desa Serdang sudah memohon agensi berkaitan untuk segera membaiki jalan yang rosak namun, pihak berkenaan seolah-olah tidak mengendahkan permintaan mereka.

“Penduduk yang kena buat. Masalah dia kalau penduduk yang buat, penduduk pun dari kalangan B40, bawah B40 pun ada. Macam mana kami nak bantu? Kalau buat persatuan pun boleh kutip (dana) berapa?

“Memang tak mampulah,” ungkap Salmah dengan nada kecewa.

Susulan itu, Salmah mewakili warga Desa Serdang berharap calon yang memenangi kawasan Parlimen Puchong kali ini peka dengan masalah yang dihadapi rakyat.

“Kami harap calon yang memenangi jawatan Parlimen pada kali ini, kami harap dapat membantulah masalah penduduk-penduduk disini,” ujarnya.

Author

Pilihan Editor