HomeBeritaPH kata projek sudah siap, tetapi bumbung tetap berlubang - Penduduk Puchong

PH kata projek sudah siap, tetapi bumbung tetap berlubang – Penduduk Puchong

PUCHONG: Bukti sudah ternyata apabila rakyat melihat sendiri wakil rakyat kawasan Puchong sebelum ini hanya pandai menanam tebu di tepi bibir dengan menabur janji menyelesaikan isu rakyat.

Penduduk Taman Puchong Permai, Ropiae Abd Rani, 67, masih tidak dapat melupakan janji wakil rakyat di negeri Selangor itu untuk memperbaiki struktur bumbung sangat uzur di flat daif kawasan itu, namun janji itu tidak terlaksana.

Ropiae Abd Rani

Ibarat kerbau dipegang talinya, manusia dipegang katanya, jadi penduduk berpegang pada janji wakil rakyat sehingga kini.

Ia ditambah, berdasarkan bukti, satu papan tanda dipasang di dinding pangsapuri menyatakan sumbangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Serdang (Amanah-PKR), Dr Siti Mariah Mahmud membabitkan kerja penggantian bumbung dan saliran hujan, selama dua minggu bermula 2 Mac lalu.

Bagaimanapun katanya, penduduk di sini tidak pernah melihat mana-mana pekerja membaik pulih struktur di flat berkenaan.

“Flat ini sangat uzur, angin kuat, hujan lebat, dan ia menyebabkan bumbung jatuh ke bawah.

“Ada yang jatuh hempap bumbung kereta, nasib baik tak kena pada orang awam. Cuma tak nampak yang baiki sampai sekarang, janji tinggal janji,” katanya kepada MEDIA VARIASI.

Imam 1 Surau Taman Permai Puchong, Illias Shafie berharap wakil rakyat dapat melaksanakan janji apabila berbuat janji.

Illias Shafie

“Saya minta, kalau boleh kita dah berjanji, kita buatlah yang terbaik. Mudah-mudahan ganjaran di balas Allah SWT. Kalau menang dapatlah janji dilaksanakan untuk penduduk Taman Puchong Permai ini,” katanya.

Author

Pilihan Editor