HomeSukanUCL: Real Madrid berpesta gol kalahkan Celtic

UCL: Real Madrid berpesta gol kalahkan Celtic

JUARA bertahan, Real Madrid melangkah ke kelompok 16 terbaik dengan bergaya membenam Celtic 5-1 dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah 2022/2023, di Stadium Santiago Bernabue, awal pagi tadi,

Pesta gol Madrid bermula melalui jaringan penalti Luka Modric dan Rodrygo pada babak pertama dengan pasukan pelawat gagal menjarakkan jurang jaringan setelah Josip Juranovic gagal menyempurnakan sepakan penalti buat Celtic.

Madrid meneruskan dominasi perlawanan pada separuh masa kedua dengan menambah tiga jaringan dihasilkan Marco Asensio, Vinicius Junior dan Federico Valverde dengan membawa Madrid selaku juara kumpulan F.

Malam gemilang Madrid turut diwarnai dengan jurulatih Madrid, Carlo Ancelotti mencatatkan kemenangan ke 103 dalam Liga Juara-Juara Eropah sepanjang kerjayanya dengan mengatasi rekod dipegang bekas jurulatih Manchester United, Alex Ferguson untuk sepanjang zaman.

Dalam perlawanan lain kumpulan F, RB Leipzig turut cemerlang menumpaskan Shaktar Donetsk 4-0 dengan memperoleh kedudukan naib juara dalam kumpulan dan mengiringi Madrid ke pusingan seterusnya.

Author

Pilihan Editor