HomeNiaga100 usahawan selebriti bakal berkampung di Hoorrey X Fest Raya

100 usahawan selebriti bakal berkampung di Hoorrey X Fest Raya

KUALA LUMPUR: Buat julung kalinya, seramai 100 usahawan selebriti bakal berkampung menjayakan festival beli-belah, Hoorrey X Fest Raya, yang berlangsung selama 72 jam, tanpa henti bermula 19 April hingga 21 April nanti.

Penganjuran Hoorey X Fest Raya yang mendapat kerjasama penuh daripada Kelab Usahawan Selebriti Malaysia (KUSM), Artist Corner dan MEDIA VARIASI sebagai media rasmi program yang akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia (WTC).

Menariknya, usahawan selebriti yang terlibat dalam jualan borong raya itu bukan sahaja dari Malaysia, malah Singapura, Indonesia dan Rusia.

Artis yang bakal terlibat antaranya Lann A To Z, Wan Scoin, Jaafar Onn, Ayie Floor 88, Amer Forteen, Elyana, Aidil Aziz, Risteena, Izzue Islam, Rina Eva, Anne Abdullah, Farah Wahida, Car Farish, Ayu Damit, Soffi Jikan, Rahmat Mega, Sasha Aziz, Amirchik dan ramai lagi.

Ketua Pegawai Eksekutif Asia Global Entertainment (International) Sdn Bhd, Datuk Mohammad Alif Hakim berkata, festival itu menyaksikan acara membeli-belah terbesar dalam tempoh 72 jam tanpa henti.

“Matlamat kami menerusi Hoorrey X Fest Raya ini untuk memberi peluang kepada rakan artis tempatan termasuk peniaga lain untuk berniaga di tapak yang kami sediakan dengan tawaran sewa tapak pada harga serendah RM1,500.

“Umum tahu, setiap kali Ramadan, banyak festival, tetapi kami percaya, Hoorrey X Fest Raya juga mampu menarik ramai pengunjung dan memberi pilihan kepada mereka untuk membeli-belah pelbagai barangan terutama persiapan menjelang hari raya nanti.

“Sebab itu, kami buka ruang perniagaan dan pengalaman membeli-belah selama 72 jam tanpa henti yang mungkin ada yang mahu mencari keperluan raya pada saat akhir,” katanya pada sidang media mengenai penganjuran itu di sini.

Mohammad Alif bagaimanapun berkata, pihaknya tidak berhasrat untuk bersaing dengan mana-mana pihak yang sebelum ini pernah menganjurkan festival seumpamanya, dengan tidak menumpukan sebarang sasaran pengunjung.

“Kami cuma mahu memberi peluang kepada usahawan termasuk artis dan selebriti untuk menjalankan perniagaan masing-masing tanpa had masa selama tiga hari ia diadakan.

Sementara itu katanya, acara menarik lain turut diselitkan seperti Infaq Ramadan Hoorrey berbentuk jamuan berbuka puasa, moreh, sumbangan kelengkapan dan duit raya serta program sahur teramai di WTC.

“Ia juga menjadi antara acara yang paling ditunggu kerana Ustaz Ebit Liew dijangka hadir dalam program Infaq Ramadan kerana belum ada lagi program seperti itu diadakan di tapak festival.

“Kami mahu semua orang hadir untuk bersama-sama merasai sendiri pengalaman bersahur beramai-ramai, kerana ini juga antara inisiatif membantu artis yang sedang diuji seperti Zamani Slam dan Yantzen.

“Ia juga akan menjadi satu daripada sasaran kami untuk tersenarai dalam Malaysia Book of Records (MBOR).

“Justeru, mana-mana syarikat, GLC, NGO, orang perseorangan yang ingin turut serta menyumbang amat kami alu-alukan,” katanya.

Majlis Perasmian dijangka disempurnakan oleh Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Seri Ahmad Maslan.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh menghubungi Boy di talian 011-3573 3060, Zai (010-2620078) dan Shawn (011-5550 5017).

Author

Pilihan Editor