HomeGlobalElon Musk kembali menjadi orang terkaya di dunia

Elon Musk kembali menjadi orang terkaya di dunia

ELON Musk, Ketua Pegawai Eksekutif Tesla dan SpaceX, telah merampas semula gelaran “orang terkaya di dunia,” mengatasi mogul barangan mewah Perancis, Bernard Arnault, presiden kumpulan LVMH.

Menurut senarai orang terkaya di dunia majalah Forbes, nilai bersih Musk meningkat sebanyak 1.75 peratus pada tengah hari Isnin waktu tempatan kepada AS$240.7 bilion.

Peningkatan dalam penilaian saham Tesla sebanyak lebih daripada 2.5 peratus memberi kesan kepada Musk mendapatkan semula gelaran itu.

Kekayaan Arnault, pengerusi gergasi barangan mewah LVMH, yang memiliki Louis Vuitton, Christian Dior dan Tiffany, jatuh lebih daripada 1 peratus kepada AS$234.9 bilion. Musk mengatasi Arnault dan menduduki tempat pertama dalam senarai orang terkaya di dunia.

Jeff Bezos, pengasas Amazon dan orang terkaya di dunia buat seketika, menduduki tempat ketiga dengan kekayaan AS$151.9 bilion.

Bezos diikuti oleh pengasas Oracle dan bekas CEO, Larry Ellison dengan AS$148.1 bilion, pengasas Microsoft, Bill Gates dengan AS$120.6 bilion dan CEO Berkshire Hathaway, Warren Buffet dengan AS$117.3 bilion.

Musk, yang membeli Twitter dengan harga $44 bilion tahun lepas, menukar logo syarikat daripada “burung biru” kepada huruf “X” pada Ahad dan mengarahkan nama domain X.com ke laman web tersebut. – Anadolu Agency

Author

Pilihan Editor