HomeGlobalIsrael lengahkan perjanjian pertukaran 50 tebusan, gencatan senjata kemanusiaan - Hamas

Israel lengahkan perjanjian pertukaran 50 tebusan, gencatan senjata kemanusiaan – Hamas

BANDAR GAZA, Palestin: Seorang pegawai Hamas pada Rabu mendakwa Israel melengah-lengahkan kemungkinan berlaku perjanjian untuk pertukaran 50 tebusan dan gencatan senjata kemanusiaan.

“(Pasukan) penakluk masih enggan dan menangguhkan pembebasan 50 wanita dan kanak-kanak … dan mengisytiharkan gencatan senjata kemanusiaan sebenar, sebagai pertukaran untuk pembebasan sejumlah wanita dan kanak-kanak kami di penjara penakluk” kata Izzat al-Risheq, seorang ahli biro politik Hamas, di Telegram.

Menurut kenyataan itu, perjanjian itu juga termasuk “kemasukan bantuan dan bantuan kemanusiaan ke semua kawasan di Genting Gaza, dengan keperluan menyediakan persekitaran keselamatan yang sesuai yang membolehkan susulan itu selesai.”

“(Pasukan) penakluk Zionis tidak serius untuk mencapai persetujuan tetapi berlengah-lengah untuk mendapatkan lebih banyak masa untuk meneruskan pencerobohan dan perang genosid terhadap orang awam yang tidak bersalah,” kata al-Risheq.

Menurut angka rasmi Palestin, lebih 7,000 rakyat Palestin ditahan di kemudahan tahanan di seluruh Israel, manakala Tel Aviv berkata, kira-kira 239 warga Israel ditawan oleh Hamas di Gaza.

Author

Pilihan Editor