HomeGlobalIsrael tahan ratusan remaja dan lelaki Palestin, dibawa ke lokasi tak diketahui

Israel tahan ratusan remaja dan lelaki Palestin, dibawa ke lokasi tak diketahui

BERATUS-RATUS remaja lelaki berusia lebih 15 tahun dan lelaki Palestin ditangkap oleh tentera penjajah di utara Gaza, dilucutkan pakaian mereka dan dibawa pergi ke lokasi tidak diketahui.

Imej dan rakaman video yang mengejutkan yang beredar dalam talian menunjukkan remaja dan orang lelaki dilucutkan pakaian hingga tinggal seluar dalam mereka sahaja dan dibiarkan duduk di atas tanah dalam suhu musim sejuk yang mencengkam di Gaza. Mereka boleh dilihat dikelilingi oleh tentera penjajah Israel yang bersenjata lengkap yang menjerit memberi arahan kepada mereka.

Imej selanjutnya menunjukkan sebuah kenderaan tentera pengangkut orang yang dipenuhi dengan lelaki dibawa pergi.

Tidak jelas berapa ramai remaja dan lelaki yang hilang, tetapi beberapa laporan telah meletakkan angka itu seramai 700 orang. Mereka dikatakan telah diambil dari sekolah perlindungan di utara Gaza di mana beribu-ribu orang awam yang kehilangan tempat tinggal terpaksa berlindung akibatnya pengeboman dan pemusnahan kawasan kejiranan dan rumah mereka.

Laporan menyatakan bahawa antara yang ditangkap ialah Diaa Al-Kahlot, ketua biro akhbar Al-Arabi Al-Jadeed di Gaza. Pengguna media sosial mengatakan mereka telah mengenal pasti dia duduk dalam jaket dan seluar dalamnya di antara barisan lelaki dalam imej yang dikeluarkan. – Middle East Monitor

Author

Pilihan Editor