HomeGlobalPejuang Palestin penuhi hari ke-113 penentangan dengan serangan tepat

Pejuang Palestin penuhi hari ke-113 penentangan dengan serangan tepat

TIDAK jelas kemenangan bagaimana yang ingin dicapai oleh Israel di Khan Yunis dan di tengah Gaza, tetapi dilihat dari rangkuman operasi pada hari ke-113, Israel tidak mungkin mencapai sasarannya, dan pihak penentangan Palestin akan terus melawan dengan sengit.

Di bawah adalah kenyataan terbahru oleh dua pasukan penentangan utama di Gaza, dan Gerakan Penentangan Lubnan Hizbullah.

Kenyataan di bawah disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asal.

Briged Al-Qassam (Hamas)

“Briged Al-Qassam menyerang pengangkut tentera Zionis dengan peluru Al-Yassin 105 di kawasan kejiranan Al-Amal, barat bandar Khan Yunis, selatan Genting Gaza.

“TONTON: Adegan pejuang Al-Qassam bertembung dengan kenderaan musuh di pinggir bandar Khan Yunis di selatan Genting Gaza.

“Briged Al-Qassam menyerang kereta kebal Zionis Merkava dengan peluru Al-Yassin 105 di bandar Khan Yunis di selatan Genting Gaza.

“TONTON: Adegan beberapa pesawat musuh yang digunakan dalam risikan dan operasi khas dirampas oleh pejuang Al-Qassam di Kota Gaza.”

Briged Al-Quds (Jihad Islam Palestin)

“Kami terlibat dalam pertempuran sengit dengan askar dan kenderaan Israel, menggunakan mesingan dan peluru anti-kereta kebal di paksi kemaraan ke barat dan selatan bandar Khan Yunis.

“Kami mengebom Sderot, Niram dan penempatan di (Gaza) yang terkepung dengan rentetan roket.

“Kami menyerang kereta kebal Zionis Merkava dan pengangkut tentera dengan peluru RPG di paksi kemaraan ke barat bandar Khan Yunis.

“Kami mengebom himpunan musuh di sekitar tapak tentera Abu Safiya di timur kem Al-Maghazi di tengah Genting Gaza dengan peluru mortar.

“Kami mengebom dengan serangan roket dan peluru mortar ke barisan bekalan dan pergerakan kenderaan musuh di timur kem Al-Maghazi di tengah Genting Gaza.

“Kami mengebom, dengan rentetan peluru mortar, himpunan askar musuh dan kenderaan di paksi kemaraan di barat dan barat daya bandar Khan Yunis.”

Hizbullah

“Sebagai menyokong rakyat Palestin yang tabah di Genting Gaza dan menyokong penentangan mereka yang berani dan terhormat, para pejuang Penentangan Islam, pada 9:30 pagi, pada Sabtu, 27/01/2024, menyerang penempatan tentera Israel di sekitar tapak Jal Al-Alam dengan peluru berpandu Burkan, mencapai serangan tepat.

“Para pejuang Penentangan Islam, pada pukul 10:15 pagi, hari Sabtu, 27/01/2024, menyerang himpunan tentera Israel di selatan Al-Abad dengan senjata roket, mencapai serangan tepat.

“Para pejuang Penentangan Islam, pada pukul 11:05 pagi, hari Sabtu, 27/01/2024, menyerang himpunan tentera Israel di sekitar berek Doviv dengan senjata roket, menghentam dengan tepat.

“Para pejuang Penentangan Islam, pada pukul 11:50 pagi, hari Sabtu, 27/01/2024, menyerang pangkalan Khirbet Ma’ar (IOF) dengan senjata roket, menghentam dengan tepat.

“Para pejuang Penentangan Islam, pada 2:35 PM, hari Sabtu, 27-01-2024 menyerang pusat arahan rahsia di berek Zebdine di Ladang Shebaa yang diduduki dengan peluru berpandu Falaq 1, mencapai serangan tepat.

“Para pejuang Penentangan Islam, pada 2:45 PM, hari Sabtu, 27-01-2024 menyerang peralatan pengintipan di tapak Al-Bahri dengan senjata yang sesuai, menghentam dengan tepat.‏

“Para pejuang Penentangan Islam, pada 3:45 PM, hari Sabtu, 27-01-2024 menyasarkan himpunan tentera Israel di sekitar Berek Shoumera dengan senjata roket, mencapai serangan tepat.”

The Palestine Chronicle

Author

Pilihan Editor