HomeSukanPemain bola sepak Maghribi, Ilias Chair dihukum penjara 2 tahun kerana bergaduh

Pemain bola sepak Maghribi, Ilias Chair dihukum penjara 2 tahun kerana bergaduh

MAHKAMAH Belgium menjatuhkan hukuman penjara dua tahun kepada pemain bola sepak Queens Park Rangers (QPR) dari Maghribi, Ilias Chair kerana pergaduhan pada 2020, kata laporan media pada Jumaat.

Akhbar Het Nieuwsblad berkata, Chair, 26, dijatuhi hukuman oleh mahkamah di Antwerp kerana mencederakan tengkorak seorang lelaki dengan batu dalam pergaduhan selepas berkayak.

Mangsa dikatakan mengalami keretakan serius pada tengkorak sepanjang dua sentimeter, (0.8 inci) dan tidak dapat bekerja sebagai pemandu lori untuk masa yang lama, lapor Anadolu.

Dia dimasukkan ke hospital Perancis dalam keadaan kritikal sebelum meneruskan pemulihannya di Belgium.

Akhbar itu menambah bahawa Chair, warga Antwerp, juga mesti membayar sekurang-kurangnya €15,000 ($16,230) sebagai pampasan kepada mangsa.

“KELAB sedang, dan telah, sentiasa berhubung dengan pasukan undang-undang Pengerusi Ilias berhubung dakwaan serangan yang dibuat terhadapnya,” kata kelab bola sepak Inggeris QPR. “Prosiding undang-undang masih belum mencapai kesimpulannya. Oleh itu, kelab tidak akan membuat sebarang komen lanjut pada peringkat ini.”

Musim ini Chair menjaringkan empat gol dan membuat lima bantuan dalam 31 perlawanan untuk QPR, yang bersaing dalam divisyen Kejuaraan peringkat kedua England.

Chair mengumpul 13 caps antarabangsa untuk Maghribi dan bermain menentang Croatia dalam penentuan tempat ketiga Piala Dunia FIFA 2022. Maghribi menduduki tempat keempat di Qatar selepas tewas 2-1 kepada Croatia.

Author

Pilihan Editor