HomeSukanBarcelona sentiasa terbuka mengalu-alukan kepulangan Messi

Barcelona sentiasa terbuka mengalu-alukan kepulangan Messi

Oleh: WAHYUDIN AL-BALINGI

RAFAEL Marquez menegaskan bahawa pintu sentiasa terbuka untuk Lionel Messi kembali ke Barcelona. Barcelona ialah destinasi yang menempatkan permulaan La Pulga.

Kontrak Lionel Messi bersama Paris Saint-Germain akan tamat pada penghujung musim pada Jun 2022. Messi sebenarnya masih mempunyai pilihan untuk menyambung satu musim lagi di Parc des Princess.

Bagaimanapun, bintang Argentina itu dilaporkan keberatan untuk mengaktifkan pilihan lanjutan. Khabar angin yang tersebar Messi mahu kembali ke Barcelona.

Naib presiden Barcelona, Edouard Romeu juga telah bercakap mengenai kemungkinan membawa Messi kembali ke Camp Nou. Dia mendedahkan bahawa kepulangan Messi ke Barcelona sangat berkemungkinan jika perpindahan pemain berusia 35 tahun itu adalah secara percuma.

Messi meninggalkan Barcelona, yang diperkuatkannya selama 19 tahun, ke PSG pada musim panas 2021. Ketika itu, Messi tidak dapat melanjutkan kontraknya kerana El Barca dilanda krisis kewangan.

Bekas rakan sekerja Lionel Messi di El Barca yang kini melatih Barcelona Athletics percaya pintu Camp Nou sentiasa terbuka untuk kembalinya La Pulga. Dia menegaskan Barcelona adalah rumah untuk Messi.

“Bercakap tentang Barcelona dan Leo Messi hampir sama. Ini sudah lama menjadi rumahnya. Dia telah mencipta sejarah bersama kelab dan saya fikir pintu akan sentiasa terbuka.

“Secara peribadi, saya tidak pernah melihat Leo memakai warna selain Barca atau pasukan kebangsaan Argentina,” kata Rafael Marquez kepada La Vanguardia.

Marquez bermain bersama Messi di Barcelona dari 2003 hingga 2010. Kedua-dua mereka bekerjasama untuk membawa Blaugrana meraih empat gelaran LaLiga dan dua gelaran Liga Juara-Juara.

Author

Pilihan Editor