HomeBeritaPolitikPRU15: Saingan lima penjuru di Gombak, Azmin Ali berentap dengan Amirudin

PRU15: Saingan lima penjuru di Gombak, Azmin Ali berentap dengan Amirudin

GOMBAK: Kerusi Parlimen Gombak yang dikategorikan sebagai ‘kawasan panas’ menjadi rebutan dengan menyaksikan lima calon akan bertanding bagi menawan kerusi terbabit pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15), 19 November ini.

Pegawai Pengurus Surahanjaya Pilihan Raya (SPR) Parlimen Gombak, Nor Azlina Abdul Aziz mengumumkan Pengarah Pilihan Raya Perikatan Nasional (PN), Datuk Seri Azmin Ali (PN-BERSATU) akan mendapat tentangan daripada Naib Presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amiruddin Shari (PH-PKR).

Azmin selaku penyandang turut akan berhadapan dengan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Megat Zulkarnain Omardin (BN-UMNO), calon Gerakan Tanah Air (GTA) yang bertanding menggunakan logo Parti Pejuang Tanah Air (Datuk Aziz Jamaludin Mhd Tahir (Perkasa-GTA) dan calon yang menggunakan tiket Bebas, IR Zulkifli Ahmad yang juga merupakan Presiden Penaja Parti Bahtera Sejahtera Malaysia.

Pengumuman itu dibuat di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sungai Pusu pada jam 10.30 pagi setelah proses penamaan ditutup pada pukul 10.00 pagi.

Pada PRU14 lalu, Azmin memenangi kerusi Parlimen Gombak di bawah tiket PKR dengan majoriti besar 48,721 undi menewaskan calon BN dan PAS dalam saingan tiga penjuru.

Author

Pilihan Editor