HomePendidikanTech Skill Accelerator bantu bakat teknologi tingkatkan kemahiran pembelajaran kendiri

Tech Skill Accelerator bantu bakat teknologi tingkatkan kemahiran pembelajaran kendiri

KUALA LUMPUR: Krenovator Technology Sdn Bhd memperkenalkan Tech Skill Accelerator yang merupakan panduan pembelajaran kerjaya untuk membantu bakat teknologi tingkatkan kemahiran melalui pembelajaran kendiri.

Menariknya, di akhir setiap pembelajaran, pengguna dikehendaki untuk membuat projek akhir dan projek-projek ini akan dimuat naik secara automatik ke dalam portfolio mereka.

Ketua Pegawai Eksekutif Krenavator, Mahadhir Yunus berkata, pengguna yang memerlukan bantuan pengekodan boleh menggunakan Abraham AI Coding Assistant untuk dapatkan respons segera.

“Sesiapa yang bercita-cita untuk menjadi pembangun perisian boleh gunakan Tech Skill Accelerator kami bermula di peringkat asas dan terus belajar ke peringkat lebih tinggi mengikut kadar kemampuan mereka sendiri.

“Begitu juga, pembangun perisian peringkat pertengahan hingga sudah senior boleh pilih pelajaran diminati di platform kami untuk mengembangkan kemahiran dan menjadi lebih kompetitif.

“Keperluan membuat projek akhir adalah unik dan inilah yang membezakan platform kami daripada penyedia pembelajaran lain yang serupa di pasaran. Bila projek akhir berjaya dipamerkan dalam portfolio masing-masing, ia boleh bantu pengguna yang sedang mencari kerja mendapat perhatian pihak majikan,” katanya.

Selain itu, Tech Skill Accelerator menawarkan tiga peringkat: Tier 1 untuk graduan baharu dan pemaju perisian junior, Tier 2 untuk individu peringkat pertengahan hingga senior, dan Tier 3 direka khusus untuk pemaju kanan untuk menerajui inovasi.

Malah, dari segi peluang pekerjaan, pembangun perisian kini boleh mencari pekerjaan sama ada di lokasi berdekatan atau secara jarak jauh.

“Umumnya bidang teknologi memang menawarkan prospek pekerjaan yang cerah namun mereka yang menceburi bidang ini kenalah pastikan juga mereka ada kemahiran yang majikan mahukan. Itulah sebabnya platform kami bertujuan untuk bantu bakat teknologi belajar dan mengembangkan kemahiran untuk tingkatkan daya daya saing mereka di pasaran,” jelasnya. 

 

Author

Pilihan Editor