HomeSukanPenyampai TV Rachel Riley akan berhenti sokong Man Utd jika Greenwood kekal

Penyampai TV Rachel Riley akan berhenti sokong Man Utd jika Greenwood kekal

 

PENYAMPAI televisyen Rachel Riley berkata, dia akan berhenti menyokong Manchester United jika penyerang, Mason Greenwood kekal di kelab itu.

United berkata, tiada keputusan dibuat mengenai masa depannya, yang masih menjadi “subjek perbincangan dalaman yang intensif”.

Greenwood, 21, menafikan tuduhan jenayah terhadapnya, termasuk cubaan merogol dan menyerang.

Perkhidmatan Pendakwaan Mahkota menggugurkan semua pertuduhan pada 2 Februari.

“Saya tidak akan menyokong United jika Greenwood kekal di kelab itu,” katanya pada Khamis.

Menulis di media sosial, penyampai bersama Countdown itu menambah: “Kita semua sudah melihat dan mendengar dengan cukup. Berpura-pura bahawa ini OK akan menjadi sebahagian besar daripada masalah.

“Ia akan memusnahkan kelab saya dengan menyumbang kepada budaya menyorok masalah sebegini ke bawah permaidani. Saya sangat berharap mereka melakukan perkara yang betul.”

Pengumuman daripada United mengenai Greenwood dijangka sebelum perlawanan pembukaan Liga Perdana Isnin menentang Wolves tetapi ia ditangguhkan.

Dalam satu kenyataan pada Rabu, United berkata, “fasa pencarian fakta” siasatan mereka kini telah selesai.

Mereka menambah keputusan mengenai masa depan Greenwood – yang “akhirnya terletak” pada Ketua Pegawai Eksekutif, Richard Arnold – berada di peringkat akhir.

Greenwood dijangka akan kembali ke United dengan beberapa pilihan, tetapi perdebatan sengit mengenai masa depannya, antara lain, membuatkan United berhenti seketika.

United berkata, mereka telah mengumpulkan “bukti dan konteks yang luas bukan dalam domain awam” dan bercakap dengan “banyak orang yang terlibat secara langsung atau mengetahui kes itu”.

Peminat membantah di luar Old Trafford terhadap kemungkinan kembalinya Greenwood sebelum perlawanan Wolves dan sekumpulan penyokong wanita United berkata, mereka mahu kelab itu “menunjukkan pendekatan toleransi sifar” terhadap keganasan terhadap wanita.

Peminat Wanita Menentang Kembalinya Greenwood mengeluarkan kenyataan panjang untuk mengatakan kemasukan semula Greenwood “memberitahu kami, sebagai wanita, bahawa kami tidak penting”.

BBC Sport menghubungi peguam Greenwood untuk maklum balas terhadap protes yang dirancang, tetapi mereka enggan mengulas.

Greenwood tidak dapat dipilih sejak penahanannya pada Januari 2022 dan tidak terlibat di tempat latihan kelab Carrington.

Kontrak Unitednya berlangsung sehingga Jun 2025.

Author

Pilihan Editor