HomeGlobalElon Musk pertama kali dirakam bersama anak kembarnya

Elon Musk pertama kali dirakam bersama anak kembarnya

PENULIS, Walter Isaacson memberi sedikit gambaran tentang hubungan Elon Musk dengan Shivon Zilis, pengarah Neuralink dan ibu kepada dua anak Musk, pada Rabu dalam petikan daripada biografi yang akan datang mengenai CEO Tesla itu.

Biografi, yang membayangi Musk selama kira-kira tiga tahun, menunjukkan gambar Musk dan Zilis dengan dua anak mereka dalam hantaran di X, yang dahulunya Twitter. Dalam foto itu, pasangan kembar itu – yang berumur 16 bulan pada masa itu – duduk di atas pangkuan Zilis dan Musk.

Tahun lepas, Insider mula-mula mendedahkan bahawa Musk secara senyap-senyap telah melahirkan anak kembar dengan Zilis pada November 2021 dan Reuters kemudian melaporkan dia telah memberitahu rakan-rakannya di Neuralink mereka mendapat anak melalui persenyawaan in vitro dan tidak mempunyai hubungan romantis. Musk diketahui mempunyai sembilan orang anak.

Tidak banyak yang dilaporkan mengenai hubungan Musk dengan Zilis, yang menyertai syarikat cip otak Musk, Neuralink, pada tahun 2017 sebagai pengarah operasi dan projek khas, kata profil LinkedInnya. Dia juga merupakan penasihat dan kemudian menjadi ahli lembaga di OpenAI dari 2016 sehingga Mac apabila dia meletak jawatan dari Lembaga Pengarah Syarikat AI, lapor The Information.

Isaacson berkata, foto itu diambil ketika Musk menjemputnya bertemu di Austin, Texas, untuk berbual di rumah Zilis.

“Mac lalu, Musk menghantar mesej kepada saya, ‘Terdapat beberapa perkara penting yang saya ingin bincangkan dengan anda… “Dia berkata kita kena tinggalkan telefon di rumah ketika kita duduk di luar, kerana, katanya, seseorang boleh gunakannya untuk memantau perbualan kami, tetapi dia kemudian bersetuju yang saya boleh menggunakan apa yang dia katakan mengenai AI dalam buku saya.”

Biografi itu berkata, Musk memberitahu Isaacson dan Zilis mengenai kebimbangannya tentang AI, termasuk perkembangan pesat AI yang bertembung dengan kecerdasan manusia yang Musk kaitkan dengan penurunan kadar kelahiran manusia.

“Buat seketika saya terkejut dengan kejanggalan suasana itu,” kata Isaacson mengenai pertemuan itu. “Kami duduk di tempat bersantai dekat kolam renang belakang rumah di pinggir bandar yang tenang pada hari musim bunga yang cerah, dengan dua kembar bermata galak yang sedang belajar berjalan, kerana Musk dengan suram berspekulasi tentang peluang untuk membina koloni manusia yang mampan di Marikh sebelum malapetaka AI memusnahkan tamadun duniawi. ”

Isaacson akhirnya berkata, perbualan itu adalah permulaan syarikat terbaharu Musk, X.AI, yang kemudiannya dilancarkan secara rasmi pada bulan Julai. Jutawan itu berkata, matlamat syarikat itu adalah untuk mencari “sifat sebenar alam semesta.” Ia bersedia untuk bersaing bersemuka dengan kuasa AI yang lain seperti OpenAI dan Google.

Author

Pilihan Editor