HomeGlobalBriged Al-Qassam musnahkan beberapa kenderaan tentera Israel di Khan Younis

Briged Al-Qassam musnahkan beberapa kenderaan tentera Israel di Khan Younis

KHAN YOUNIS, Palestin: Briged Al-Qassam, sayap bersenjata Hamas berkata bahawa pejuangnya telah memusnahkan beberapa kenderaan tentera Israel di bandar Khan Younis di selatan Genting Gaza pada Selasa.

Briged itu berkata di Telegram bahawa mereka menembak lima kenderaan tentera Israel di timur bandar Khan Younis dengan peluru anti kereta kebal “Al-Yasin 105”.

Dalam satu kenyataan sebelum ini, kumpulan itu berkata, pejuangnya menembak empat kenderaan tentera Israel.

Briged Al-Qassam juga mengumumkan menembak bertubi-tubi roket ke arah kawasan selatan Israel Be’er Sheva.

Menurut agensi berita rasmi Palestin WAFA, 40 rakyat Palestin terbunuh dan berpuluh-puluh lagi cedera dalam siri serangan udara Israel ke atas bandar Khan Younis.

Sejak beberapa hari lalu, tentera Israel mengarahkan beberapa kawasan kejiranan di bandar Khan Younis dipindahkan kerana kawasan ini akan diserang Israel. Pengeboman Israel, bagaimanapun, telah dilaporkan di semua kawasan Khan Younis dan di seluruh Genting Gaza.

Israel meneruskan serangan ketenteraannya di Genting Gaza pada Jumaat selepas berakhirnya jeda kemanusiaan selama seminggu dengan kumpulan pejuang Palestin, Hamas.

Sekurang-kurangnya 15,899 rakyat Palestin terbunuh dan lebih 42,000 lagi cedera dalam serangan udara dan darat yang tidak henti-henti ke atas enklaf itu sejak 7 Oktober berikutan serangan rentas sempadan oleh Hamas.

Angka kematian Israel dalam serangan Hamas berjumlah 1,200, menurut angka rasmi. – Anadolu

Author

Pilihan Editor