HomeGlobalKecoh, lelaki mabuk bawa pisau tertidur di hospital

Kecoh, lelaki mabuk bawa pisau tertidur di hospital

 

THAILAND: Seorang lelaki mabuk ditahan selepas memasuki hospital dengan membawa pisau dan mencetuskan kekecohan sebelum terlelap di bilik pemerhatian pesakit.

Kejadian berlaku sekitar 1.30 pagi di Hospital Chularat 11 di Bang Pakong, Chachoengsao. Polis dan penyelamat segera bertindak balas, menenangkan keadaan dan menahan lelaki berusia 31 tahun itu.

Lelaki itu, Nikorn Janruang yang di bawah pengaruh alkohol, merayau ke hospital sambil memegang pisau, menuju ke tingkat tujuh, menyebabkan kakitangan perubatan yang ketakutan menyorok di dalam bilik mereka.

Seorang pengawal keselamatan hospital kemudian mendapati lelaki itu tertidur di bilik pemerhatian, di sebelah pisau sepanjang satu kaki. Pengawal keselamatan segera menghubungi polis dan Nikorn ditangkap tanpa sebarang insiden, lapor Thaiger.

Sebelum kekecohan di hospital itu, Nikorn dilihat menurunkan seorang lelaki mabuk di Balai Polis Bang Pakong dan segera berlalu pergi dengan motosikalnya. Dia mendakwa pergi ke hospital untuk mendapatkan ubat sakit kepala tetapi tidak dapat mengingati lokasi sebenar yang perlu dikunjunginya.

Disebabkan rasa mengantuk yang amat sangat, dia mencari tempat untuk berehat sambil menegaskan bahawa pisau itu semata-mata untuk mempertahankan diri, lapor KhaoSod.

Timbalan Inspektor Kraisak Chueachu, yang bertanggungjawab meredakan keadaan itu, menyatakan bahawa Nikorn tidak berniat untuk membahayakan sesiapa dan hanya keliru serta memerlukan rehat. Polis menahan Nikorn, dan siasatan lanjut sedang dijalankan untuk menentukan pertuduhan yang sesuai terhadapnya.

 

Author

Pilihan Editor