HomeBeritaKerajaan Johor peruntuk RM500,000 ceriakan Little India

Kerajaan Johor peruntuk RM500,000 ceriakan Little India

 

JOHOR BAHRU: Kerajaan Johor memperuntukkan sebanyak RM500,000 bagi membangun dan menceriakan Little India yang terletak di tengah-tengah bandar raya ini.

Menteri Besar Johor, Datuk Onn Hafiz berkata, selain itu, peruntukan sebanyak RM100,000 turut diluluskan untuk kegunaan Krematorium Hindu Johor Bahru.

“Untuk kawasan yang penuh dan sering dikunjungi masyarakat India (Little India), kita luluskan peruntukan RM500,000 untuk bangunkan dari segi keceriaan di sini.

“Sebagai permulaan, kita juga luluskan peruntukan sebanyak RM100,000 untuk Krematorium Hindu Johor Bahru,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Bazar Deepavali, di sini malam tadi.

Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Alam Sekitar, Warisan dan Budaya Negeri K Raven Kumar; Pengerusi Badan Perhubungan MIC Johor R Vidyanathan; dan Pengerusi Persatuan Kebudayaan Little India Datuk N Vellayan.

Sementara itu, Raven Kumar berkata, Little India di Jalan Ungku Puan itu merupakan identiti dan lambang masyarakat India, sentiasa mendapat tumpuan ramai terutama ketika menjelang sambutan Deepavali.

“Tempat ini kita perlukan, ini identiti dan melambangkan masyarakat India di Johor, tidak kira dari mana orang sama ada Segamat atau Kota Tinggi tempat ini jadi tumpuan.

“Berita baik untuk masyarakat India (peruntukan) di tempat ini (Little India). Menteri Besar sentiasa membantu dan sangat prihatin pada masyarakat India,” katanya. – BERNAMA

 

Authors

Pilihan Editor