HomeGaya HidupJom MakanNasi Kerabu Ori Klate pikat hati warga Cheras

Nasi Kerabu Ori Klate pikat hati warga Cheras

 

MESKIPUN hanya berniaga di tepi jalan raya, itu bukanlah satu penghalang buat Razman Yusoff, 36, terus berjaya.

Razman yang berasal daripada dari negeri pantai timur itu mula berhijrah ke Kuala Lumpur ketika berusia 20-an.

Pengalamannya hampir lapan tahun dalam perniagaan secara kecil-kecilan menjadi kekuatan buat dirinya terus kekal berniaga dan kini membuka gerai Nasi Kerabu Ori Klate.

Menurut Razman, hidangan nasi kerabu yang ditawarkan setiap hari dari jam 8 pagi hingga jam 1 tengahari di sekitar Taman Tasik Permaisuri, Cheras, itu nyata mendapat sambutan menggalakkan.

Hidangan nasi kerabu yang disajikan dengan aneka lauk-pauk seperti ikan, daging, ayam bakar dan sayur-sayuran bersama sambal pasti memikat mata-mata yang memandang.

Malahan, harga jualan yang berpatutan dengan saiz hidangan yang ditawarkan itu membuatkan Nasi Kerabu Ori Klate turut mempunyai pelanggannya tersendiri.

Bagi Razman, perniagaan nasi kerabu itu merupakan sebahagian usahanya dalam meneruskan kehidupan seharian untuk menyara isteri dan empat orang anaknya yang masih kecil.

Kebiasaanya gerai nasi kerabu Razman menjadi tarikan pembeli pada hujung minggu sehingga ada waktu dia sendiri ‘tidak menang tangan’ mengendalikan perniagaan itu namun tetap diteruskan jua meskipun cuaca terkadang tidak menyebelahi diri.

Alamat: Nasi Kerabu Ori Klate (hadapan Stadium Cheras Kuala Lumpur)
No Telefon: 012-866 1127

Authors

Pilihan Editor