HomeBeritaPolitikMUDA belum ada keputusan tarik sokongan kepada kerajaan

MUDA belum ada keputusan tarik sokongan kepada kerajaan

KUALA LUMPUR: Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA) masih belum membuat sebarang keputusan sama ada akan menarik sokongan terhadap kerajaan perpaduan, berikutan keputusan mahkamah melepas tanpa membebaskan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, baru-baru ini.

Presidennya, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, keputusan mengenai perkara tersebut akan dibuat secara bersama oleh kepimpinan parti dan bukannya keputusan individu.

“Saya orang parti, jadi apa-apa keputusan akan dibuat bersama kepimpinan parti. Hari ini tidak boleh berkempen, kita fokus kepada PRK, nanti akan ada pengumuman,” katanya seperti dilapor Utusan Online.

Beliau berkata demikian ketika ditanya tentang sama ada parti itu akan menarik sokongan terhadap kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim atau tidak.

Ditanya siapa calon yang disokong dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Pulai, beliau memberitahu undi adalah rahsia.

“Undi itu rahsia, tetapi saya keluar undi pihak yang boleh bersuara untuk rakyat, yang berintegriti dan bermaruah, yang boleh pastikan hak rakyat diutamakan dan bukannya politik sempit.

“Sebelum ini, saya ada urusan di Jakarta, tetapi tetap bergegas pulang untuk menunaikan undi. Tanggungjawab saya keluar mengundi dan pastikan keluarga saya juga mengundi.

“Peratusan mengundi rendah, saya harap lebih ramai keluar mengundi sebab wakil yang dipilih akan bersuara untuk rakyat di Parlimen berhubung penggubalan dasar dan isu-isu integriti. Ini penting untuk wakil kita suarakan di Parlimen,” katanya usai mengundi di Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Sutera, di Johor Bahru, Johor pada Sabtu.

Author

Pilihan Editor