HomeGlobalTular! Pengemis beli iPhone 15 guna duit syiling

Tular! Pengemis beli iPhone 15 guna duit syiling

 

DI India, iPhone sering dilihat sebagai simbol status dan orang biasa tidak mampu untuk berbelanja begitu banyak untuk telefon yang mahal harganya.

Baru-baru ini, saluran Instagram bernama ‘Experiment King’ menjalankan eksperimen sosial untuk melihat reaksi pekedai jika pengemis muncul untuk membeli iPhone.

Dalam video itu, seorang lelaki berpakaian pengemis dilihat mengunjungi bilik pameran mudah alih di Jodhpur dengan sebuah guni berisi syiling untuk membeli iPhone 15.

Walaupun beberapa kedai telefon tidak membenarkannya masuk kerana pakaiannya yang koyak, ramai yang enggan menerima syiling sebagai bayaran.

Bagaimanapun, sebuah kedai akhirnya bersetuju menerima mod pembayaran uniknya. Lelaki itu kemudian dilihat mengeluarkan semua duit syiling daripada guni ke atas lantai dan menyerahkannya kepada pekedai dan kakitangannya.

Kemudian, video menunjukkan pekedai mengira syiling. Pengemis itu kemudian mengambil iPhone Pro Max, memeriksanya, dan bergambar dengannya. Dia juga bergambar dengan pemilik kedai, ketika orang lain kelihatan terkejut.

Sejak dikongsi, video itu mempunyai lebih 34 juta tontonan, dan beberapa suka dan komen. Walaupun sesetengah pengguna menyukai eksperimen itu, yang lain menghargai layanan pekerja kedai telefon itu.

Seorang pengguna berkata, ”Ia dah dirancang… sekarang mana ada lagi pengemis yang kelihatan seperti dia.”

Seorang lagi mengulas, “Percubaan yang menghiburkan dan merangsang pemikiran, hahaha.”

Yang ketiga menyatakan, “Percubaan ini benar-benar epik, kawanku.”

Yang keempat mengulas, “Hormati pelanggan biarlah sesiapa sahaja,” manakala yang kelima menambah, “Jangan menilai orang dari luarannya saja.”

Seorang lagi menambah, “Pekedai harus belajar untuk menghormati pelanggan mereka, biarkan ia. Jadilah sesiapa sahaja, miskin atau kaya atau pengemis.” – NDTV

Author

Pilihan Editor