HomeSukanE-sukanPemain Diablo Immortal belanja US$100k tapi tak ketemu lawan

Pemain Diablo Immortal belanja US$100k tapi tak ketemu lawan

OLEH: TOPEKAZ

SEORANG pemain Diablo Immortal telah mengeluarkan sejumlah besar wang pada watak mereka dalam permainan baharu Blizzard yang penuh pertarungan.

Bagaimanapun, akibatnya, rekod pencarian lawan mereka kini ‘sangat tinggi’ sehingga ‘secara literalnya tidak boleh mendapat medan pertempuran’.

Pencipta kandungan, Jtisallbusiness kini cuba mendapatkan bayaran balik untuk perbelanjaan mereka – yang mereka dakwa ‘sekitar US$100k’ – daripada Blizzard, lapor Eurogamer.net.

Dalam video, penyiar itu juga mengakui mereka sedang mempertimbangkan untuk menggunakan peguam untuk membantu situasi mereka yang agak unik.

“Saya tidak boleh melakukan perkara yang saya belanjakan untuk watak ini, dan saya tidak mempunyai jangka masa bila perkara itu benar-benar akan diperbaiki, atau tahu sama ada perkara itu akan diperbaiki kerana saya satu-satunya pemain dalam seluruh dunia dengan masalah ini,” kata mereka.

Jtisallbusiness menyatakan mereka sebelum ini cuba menghubungi Blizzard secara terus melalui forum dan Twitter tentang masalah mereka. Jawapan yang mereka dapat daripada syarikat itu mengatakan bahawa mereka ‘sedar akan isu itu’. Walau bagaimanapun, tiada sebarang perubahan bagi Jtisallbusiness sejak itu.

Bulan lalu, bos Blizzard, Mike Ybarra mempertahankan transaksi mikro kontroversi yang ditemui dalam Diablo Immortal.

Pada masa ini, Ybarra menyatakan bahawa ‘sebilangan besar’ pemain tidak membelanjakan wang dalam permainan.

“Falsafahnya ialah sentiasa mendahului dengan permainan yang hebat dan memastikan ratusan juta orang boleh melalui keseluruhan kempen tanpa sebarang kos. Dari sudut itu, saya berasa sangat gembira mengenainya sebagai pengenalan kepada Diablo,” katanya.

Sementara itu, pembangun permainan kini sedang memerangi pepijat XP yang didakwa telah menyebabkan pemain kehilangan ‘berjuta-juta’ mata pengalaman yang hilang.

Authors

Pilihan Editor