HomeTeknologiHuawei Mate50 tawar pengguna ciri kamera telefon lebih berkualiti

Huawei Mate50 tawar pengguna ciri kamera telefon lebih berkualiti

KUALA LUMPUR: Telefon siri Huawei Mate50 yang dilancarkan baru-baru ini menawarkan ciri kamera canggih mampu menangkap visual dengan lebih berkualiti menggunakan jenama pengimejan mudah alihnya sendiri ‘XMAGE’.

Huawei berkata, melalui kenyataan pada Khamis, XMAGE menawarkan pengguna paradigma penggambaran baharu yang menggabungkan sains dengan budaya, dan estetika dengan teknologi dari segi gaya pengimejan dan pengalaman menangkap gambar.

Menurutnya, telefon siri Mate50 mengandungi Kamera Ultra Aperture XMAGE, yang mempunyai apertur fizikal boleh laras skala-10 yang pertama dengan keupayaan fotografi versatil yang pernah dilihat pada telefon pintar Mate.

Pengarah Eksekutif Lembaga Pengarah Huawei, Richard Yu berkata, siri Mate secara konsisten mendorong kemajuan untuk mencipta inovasi yang di luar jangkaan yang boleh diakses secara meluas.

“Setiap generasi baharu telefon pintar Mate telah mengumpulkan pelbagai teknologi Huawei yang canggih.

“Siri Huawei Mate50 ini meneruskan legasi yang membanggakan ini, dengan mempelopori inovasi berterusan dan memberikan nafas yang baharu kepada Siri Mate,” kata Richard.

Jelas Huawei, Kamera Ultra Aperture XMAGE mempunyai apertur fizikal boleh laras saiz-10, yang menggabungkan kemajuan utama kepada sistem optik, struktur mekanikal, teknologi pengimejan dan pemprosesan imej.

Smart Aperture laras secara automatik untuk sepadan dengan saiz apertur melalui senario adegan dan penggambaran yang dikenal pasti dalam mod Auto, dan beralih ke mod profesional membolehkan pengguna melaras kedalaman dan tahap kabur secara manual.

Siri telefon itu juga menawarkan hardware dan algoritma canggih yang dibina dalam untuk meningkatkan penggambaran imej statik.

“Kamera Ultra Aperture dilengkapi dengan apertur besar F1.4, beroperasi dengan enjin imej XD Fusion Pro dan pengambilan cahaya yang tinggi, untuk melaraskan kecerahan imej, butiran cahaya dan bayang-bayang, serta perbandingan sejuk dan hangat dengan sempurna.

“Mod malam menangkap foto dengan kawasan terang dan gelap secara berbeza, walaupun dalam persekitaran yang terang. Mod potret menggunakan latar belakang semula jadi kabur untuk menjadikan subjek menonjol dari persekitaran mereka.

“Kamera telefoto periskop menyokong julat zum sehingga 200x, membawa gambaran dari nun jauh ke hadapan mata anda. Kamera makro sudut lebar memperbesarkan butiran dari dunia kecil, mempersembahkan helai dan titisan embun pada tahap milimeter dengan kejelasan yang luar biasa,” katanya lagi.

Selain itu, Huawei Mate50 Series juga menyokong rakaman video makro dan gambar dalam gambar makro (PiP) untuk menyampaikan adegan bergerak dengan tepat.

Untuk rekod, pelancaran peranti terbaharu Huawei pada Khamis itu adalah sempena ulang tahun ke-10 sejak pelancaran pertama siri Mate pada tahun 2012.

Tiga varian siri Huawei Mate50 iaitu Huawei Mate50, Huawei Mate50 Pro dan Huawei Mate50 Pro Orange Vegan Leather berharga bermula dari RM3,699 dan seterusnya.

Author

Pilihan Editor