HomeTeknologiHati-hati dengan aplikasi ChatGPT palsu!

Hati-hati dengan aplikasi ChatGPT palsu!

SAN FRANCISCO: Berikutan kejayaan ChatGPT, banyak aplikasi mudah alih yang meragukan muncul di App Store dan di Google Play, dibangunkan untuk mengumpul data tanpa pengetahuan pengguna.

Walaupun OpenAI, penerbit ChatGPT, merancang untuk melancarkan aplikasi mudah alih chatbot AInya yang kini menjadi tumpuan ramai, penerbit lain sudah lebih awal menawarkan alternatif dalam bentuk aplikasi klon yang menawarkan pelbagai tahap keseriusan dan keselamatan.

Laman web Top10VPN telah menyenaraikan 10 daripadanya, dipanggil TalkGPT, Open Chat, Chatteo atau Chat GPT AI pada Android, atau Chat w. GPT AI, Alfred-Chat dengan GPT 3 dan Wiz AI Chat Bot Writing Helper pada iOS.

Kebanyakan aplikasi klon ini mengumpul data peribadi pengguna mereka tetapi juga maklumat tentang peranti pengguna, seperti saiz skrin atau nama pengendali mudah alih.

Namun ada beberapa aplikasi ini mengenakan bayaran, sedangkan ChatGPT boleh digunakan secara percuma di tapak web rasminya.

Jadi berhati-hatilah terhadap sebarang aplikasi yang menjanjikan anda teknologi berdasarkan atau hampir dengan ChatGPT.

Walau apa pun, dari segi prestasi, tiada satu pun daripada aplikasi ini memberikan penyelesaian menghampiri yang asal! ― Studio ETX

Author

Pilihan Editor